Původní návod od Darka Galleho z roku 2009 nepřežil přechod na nový web, všechny fotky se ztratily 🙁

Na email nám přišel dotaz, kudy do kampusu. Tak jsme se zeptali my vás, kudy do kampusu.

Přes Vojtovu a Vinohrady

Trasa vede „zadem“ po klidnější ulici Vinohrady, pokud jedete z Nových sadů, tak i přes Vojtovu. Od Vídeňské začíná stoupák, ve kterém nastoupáte cca 90 výškových metrů, což je jeden a půl Úvozu. Trasa zde https://mapy.cz/s/dulasasacu .

Varianta Kamenka

https://mapy.cz/s/bujalocera

Na Vinohrady můžete nastoupat i variantně přes Kamenku a jedno táhlé stoupání tak nahradit dvěma stoupáními rozdělenými mezzaninem:

Z Vídeňské se vydáte rovnou na Kamenku a přes krátkou, ale výživnou stěnu smrti se vyšvihnete na plateau Červený kopec, odkud dál pokračujete stoupáním přes Vinohrady na kampus. Trasa https://mapy.cz/s/bujalocera.

Motorové peklo přes Krematorium

https://mapy.cz/s/gapejaderu

Cesta přes Jihlavskou a Krematirum je pro otrlé cyklisty, kteří se nebojí sdílet jízdní pruh s tatrovkama naloženýma kamením a padesátimetrovými kamiony. Zároveň se jedná o trasu s menším převýšením, dohromady cca 85 výškových metrů. Nové sady a Renneská jsou fajn, následuje nijak vražedné stoupání podél kolejí směrem ke krematoriu. Jakmile se ale ocitnete na Jihlavské, začnete se psychopaticky smát jako Joker:

Záchvat smíchu zakořeněného ve vašem nervovém kolapsu započně, jakmile uvidíte piktogramy na cestě, kde jezdí velká nákladní vozidla, a kde je vaše chatrné tělo vystaveno předjíždění patnáctitunovými nákladními vozidly. Navíc jste stále ve stoupání, náklaďáky také, ty jsou ale rychlejší. Aby byly rychlejší, musí své masivní motory vyhnat do otáček, které za vašimi zády řvou jako pekelný chřtán chystající se vás sežrat a rozdrtit napadrť.

Pak dojedete k cyklopruhu, zahnete za autosalonem vpravo na Kamenici, tam ještě chvíli bojujete o život, než se objeví cyklostezka, nad kterou se už jenom pousmějete. Trasa zde https://mapy.cz/s/panutemezu .

Varianta pěšinka

Existuje ještě za sucha sjízdnější varianta fakticky na Jihlavskou nikdy nenajet a vzít to po pěšince vedoucí podél ní:

Cestička vyježděná a vyšlapaná do hlíny vás dovede až k ulici Kamenice. Po dešti ale jedete bahnem.

Lesem kolem ČOVky

https://mapy.cz/s/musalavovu

Dalo by se říct že skoro nejpříjemnější varianta, dokud nejedete na silničním kole. Za Poříčí to vezeme vpravo po cyklotrase č. 1 směrem na Prígl, vyšlápnete na vyhlídku, pustíte to dolů do serpentýneček, ale moc to nerozjíždějte, protože hned u Jungle Parku budete zatáčet vlevo na lesní cestičku nahoru do kopce. Tady získáváte výhodu, pokud máte horské kolo a přehazovačku. Jestli máte festku, můžete si rovnou kolo hodit na rameno. Jedete a stoupáte pořád rovně, minete čističku odpadních vod, a stoupáte až na ulici Kamenice, kde se vám zase trochu zbytečně začne smát cyklostezka. Trasa zde https://mapy.cz/s/musalavovu.

Varianta Rivec

https://mapy.cz/s/focejesefe

Na lesní stoupák můžete dojet i z druhé strany přes lávku u Riviéry, při této variantě se vyhnete stoupání na vyhlídku za Kamenkou a dostanete se do kampusu s nejméně nastoupanými metry – cca 80. Trasa zde https://mapy.cz/s/focejesefe .

Mistrovství Brna v cyklokrosu

Moc dobře víme, že mnohé z vás jízda po Brně tak vytvrdila, že i ta Jihlavská mezi tatrovkama vás nudí. Pro vás tu máme cyklokrosovou variantu. Z cyklostezky se naproti lávce na Riviéru vydáte po asfaltce nahoru do kopce až pod „dálniční“ těleso Bítešské. Tady začne cyklokros!

Pod mostem se ohlédněte vlevo, uvidíte kamenou zídku a mostek. Hodíte kolo na rameno a běžíte k zídce, hrázi. Naskočíte na ni, blížíte se k další zídce, která před vámi zvedá terén o necelý metr. Žádné zastavování, v rozběhu skáčete, kolo stále na rameni a jste nahoře na zídce!

Nene, žádné zpomalování, bežíte dál rovnou do kopce, už je to jenom kousek, který vás nesmí zpomalit. Záhy narážíte na zpevněnou cestu, která vás táhlým stoupáním dovede až do kampusu. Trasa zde https://mapy.cz/s/jozahozova.


Článek vznikl díky podpoře Open Society Foundations v rámci projektu AutoMat’s National Outreach Via Social Base Management.
Supported by a grant from the Open Society Initiative for Europe within the Open Society Foundations.

Napište komentář