Podpora cyklistické dopravy společně se zvýšením bezpečnosti cyklistů v městském provozu pomáhá zlepšovat životního prostředí ve městech a následně přispívá k jejich oživení a vytváření lepších podmínek pro bydlení.
Nárůst motorové dopravy z posledních let s sebou přinesl přetížení existující komunikační sítě a s tím spojené zhoršení životního prostředí a kolo by se mohlo stát řešením. Ale aby mohla být cyklistická doprava užívána i k cestě do zaměstnání musí být pro ni vytvořeny optimální podmínky. Je nesmírně důležité rozvíjet cyklistickou infrastrukturu tak, aby umožnila optimální využití kvalit a možností cyklistické dopravy. Kolo může být použito především při realizování krátkých cest. Proto, aby bylo konkurenceschopné i při volbě dopravního prostředku na delší vzdálenosti, je nezbytné jeho začlenění do integrovaného dopravního systému.
Cíl je tedy jasný. Vybudovat síť ucelených tras, zajišťujících relativně rychlé a hlavně bezpečné propojení důležitých cílů cest. A to nejenom rekreačních. Protože podle výsledků průzkumů v zemích evropského společenství tvoří cesty za prací kratší než 5km více jak 50% všech cest. A to je ideální vzdálenost na kolo.
Co myslíte, jak se daří tento cíl naplňovat?
Zdroj:
- http://www.brno.cz/youthzone/sport/cyklistika/cyklisticka-doprava-v-brne/
- http://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/15-04-2008-programove-prohlaseni-rady-mesta-brna-na-volebni-obdobi-2006-2010/
- http://www.brnonakole.cz/news/studie-cyklotras/
- http://www.brno.cz/turista-volny-cas/informace-a-zajimavosti-o-meste/
- http://www.bvk.cz/aktuality/infrastrukturni-stavby/
- http://www.bkom.cz/informace#aktualne
- http://www.brno.cz/sprava-mesta/dokumenty-mesta/rozpocet/rozpocet-mesta-brna-blizsi-informace-poskytne-ing-trnecka-tel-542-173-254/schvaleny-rozpocet-mesta-brna-bez-mestskych-casti-na-rok-2010/
- http://www2.brno.cz/download/orf/rozpocet/2010/schvaleny/investice_rozpis.xls
- http://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/