Petr Vokřál (2014-)

primátor města Brna

Matěj Hollan (2016-)

náměstek primátora pro oblast technickou

Richard Mrázek (2014-2016)

náměstek primátora pro oblast technickou
 

Roman Onderka, ČSSD (2006-2014)

45 let, primátor města Brna
Na žádnou z našich výzev ani na otevřený dopis nezareagoval (podávalo ještě „Po Brně na kole bezpečně – Hnutí Duha“). Je zaměřen spíše proti cyklodopravě zřejmě i díky politickému vymezování se vůči Straně zelených.
Výroky:
Při slavnostním otevírání ulice Husova 27.8.2009 na protesty cyklistů proti absenci cyklopruhu reagoval: „Vidím tady skupinu bláznů, kteří se ptají, kde je tady cyklostezka. Cyklostezka tu není a nebude. A proč? No to je všem normálním lidem jasné. Protože se sem nevešla. A kde jsou stromy? Když se otočíte tak jejich spousta na Špilberku a jestli je nevidíte tak by jste měli jít s těmi cedulemi do Černovic. Ale teď vážně.“ (a začal mluvit o tom, jak je tato rekonstrukce skvěle provedená)

„Neznám nikoho, kdo by na kole zásoboval obchod a lidé, kteří jezdí na bicyklu a v centru bydlí, zase mohou v souladu s předpisy pár kroků kolo vést, než se dostanou do místa, kde už nasednout mohou.“

Kontakt: onderka.roman@brno.cz, +420 542 172 200, kancelář Dominikánské náměstí 1, dveře 24a

Robert Kotzian, ODS (2010-2014)

36 let, náměstek primátora pro oblast technickou. Je pověřen působností pro oblast technickou a má pod sebou odbor dopravy i odbor investic.

„Ke generelu: tento dokument, zpracovaný v minulém období, je ambicióznější, než jsou současné reálné možnosti města.“ (ref)
Například ještě letos (2011) budou do historického jádra doplněny cyklostojany, které významně usnadní cyklodopravu do centra města.“ (ref)

Kontakt: info@robertkotzian.cz

Ladislav Macek, ČSSD (2006-2014)

44 let, náměstek primátora pro oblast rozvoje města
Je pověřen působností pro oblast rozvoje města a má pod sebou odbor
územního plánování a rozvoje. Ve volebním období 2006-2010 byl náměstek primátora pro oblast technickou.
Na 29.3.2010 předaný projekt Bariéry pro cyklodopravu nijak nezareagoval. Projevuje se jako ryzí politik, jeho odborné znalosti patrně nejsou obsáhlé. V záplavě jeho mimo téma posazených a úmyslně pozornost odvádějících veselých historek se ale dají zachytit jasné názory typu:

  • cyklopruhy nemůžou být, protože jim zavazí sloupy, kanály, trakční vedení (není místo) a navíc nejsou potřeba, když se dá jet po silnici (sám tak podle svých slov na kole jezdí)
  • přes pěší zónu nemůže cyklista jet, protože tam jsou lidi a šaliny a památkáři jsou proti pruhům a není to potřeba, když se dá jet po okruhu

Výroky:

„Cyklopruhy ano. Ale jen omezeně, protože v Brně na ně není dostatek místa.“
„Pěší zóna je od slova pěší. Na cyklostezku taky nejezdí auta. Takže nerozumím tomu, proč by měli cyklisté jezdit po místech vyhrazených chodcům.“
„Na základě osobní zkušenosti považuji jízdu na kole po Masarykové za idiotství.“
„Jednosměrky mají svůj důvod. Pokud v nich mají parkovat lidé, kteří tam bydlí, je nesmysl cpát do těch ulic další pruh pro cyklisty.“
„Mnozí vyhranění příznivci cyklodopravy srovnávají město Brno s jinými evropskými městy. Ptají se, proč to jde tam a u nás ne. Ovšem není možné srovnávat nesrovnatelné“ (ref)
„Za stav cyklistické dopravy a její celkovou koncepci je plně odpovědný Odbor územního plánování a rozvoje MMB. (ref)

Kontakt: macek.ladislav@brno.cz, +420 542 172 060, kancelář Husova 12, dveře 315

Napište komentář