Primátor(ka)

Markéta Vaňková, ODS (2019-)
Petr Vokřál, ANO (2014-2018), rozhovor
Roman Onderka, ČSSD (2006-2014):

Na žádnou z našich výzev ani na otevřený dopis nezareagoval (podávalo ještě „Po Brně na kole bezpečně – Hnutí Duha“). Je zaměřen spíše proti cyklodopravě zřejmě i díky politickému vymezování se vůči Straně zelených.
Výroky: Při slavnostním otevírání ulice Husova 27.8.2009 na protesty cyklistů proti absenci cyklopruhu reagoval: „Vidím tady skupinu bláznů, kteří se ptají, kde je tady cyklostezka. Cyklostezka tu není a nebude. A proč? No to je všem normálním lidem jasné. Protože se sem nevešla. A kde jsou stromy? Když se otočíte tak jejich spousta na Špilberku a jestli je nevidíte tak by jste měli jít s těmi cedulemi do Černovic. Ale teď vážně.“ (a začal mluvit o tom, jak je tato rekonstrukce skvěle provedená).

„Neznám nikoho, kdo by na kole zásoboval obchod a lidé, kteří jezdí na bicyklu a v centru bydlí, zase mohou v souladu s předpisy pár kroků kolo vést, než se dostanou do místa, kde už nasednout mohou.“

Gesční náměstek/radní pro dopravu

Petr Kratochvíl, ODS (2019-)
Richard Mrázek, ANO (2018-2018)
Matěj Hollan, ŽTB (2016-2018)
Richard Mrázek, ANO (2014-2016)
Robert Kotzian, ODS (2010-2014)

„Ke generelu: tento dokument, zpracovaný v minulém období, je ambicióznější, než jsou současné reálné možnosti města.“ (ref)
Například ještě letos (2011) budou do historického jádra doplněny cyklostojany, které významně usnadní cyklodopravu do centra města.“ (ref)

Ladislav Macek, ČSSD (2006-2014), na 29.3.2010 předaný projekt Bariéry pro cyklodopravu nijak nezareagoval. V záplavě jeho mimo téma posazených a úmyslně pozornost odvádějících veselých historek se ale dají zachytit jasné názory typu:

cyklopruhy nemůžou být, protože jim zavazí sloupy, kanály, trakční vedení (není místo) a navíc nejsou potřeba, když se dá jet po silnici (sám tak podle svých slov na kole jezdí)
přes pěší zónu nemůže cyklista jet, protože tam jsou lidi a šaliny a památkáři jsou proti pruhům a není to potřeba, když se dá jet po okruhu
„Cyklopruhy ano. Ale jen omezeně, protože v Brně na ně není dostatek místa.“
„Pěší zóna je od slova pěší. Na cyklostezku taky nejezdí auta. Takže nerozumím tomu, proč by měli cyklisté jezdit po místech vyhrazených chodcům.“
„Na základě osobní zkušenosti považuji jízdu na kole po Masarykové za idiotství.“
„Jednosměrky mají svůj důvod. Pokud v nich mají parkovat lidé, kteří tam bydlí, je nesmysl cpát do těch ulic další pruh pro cyklisty.“
„Mnozí vyhranění příznivci cyklodopravy srovnávají město Brno s jinými evropskými městy. Ptají se, proč to jde tam a u nás ne. Ovšem není možné srovnávat nesrovnatelné“ (ref)
„Za stav cyklistické dopravy a její celkovou koncepci je plně odpovědný Odbor územního plánování a rozvoje MMB. (ref)

Napište komentář