Kampaň Do práce na kole je u konce. V Brně jezdilo skoro 1000 lidí.
Celkem 171.183 najetých kilometrů na kole – takový je výsledek brněnské kampaně Do práce na kole, do které se během měsíce května zapojilo téměř 947 účastníků ve 253 týmech ze 168 firem. Úspěšných týmů, tedy těch, které v květnu zvládly najet alespoň 2/3 svých cest do práce na kole, bylo celkem 99.
Z nich jsme ve čtvrtek 5. června na slavnostním vyhlášení v Otevřené zahradě vylosovali, které získali dohromady 40 atraktivních cen v čele s koly od firmy Merida. Vítězem kategorie kreativity se stal tým Fakultní nemocnice Bohunice s názvem Cyklošlapky za jejich komiks z heliportu. Vítěze elegance zvolili sami návštěvníci vyhlášení – v dámské kategorii si výhru odnesla Kateřina Říhová z Parádní RE:parády a Dže Stro z týmu Mr.D. and The Koolo Girls. Jako nejlepší cykloopatření ohodníotila porota návrh Lukáše Černého na vymezení jednoho pruhu pro kola, MHD a TAXi na ulici Kotlářská a dále k ulici Sportovní. Brněnským cyklozaměstnavatelem roku 2013 se stala firma Thermoservis-transport.
Kromě samotného losování a vyhlášení vítězů na návštěvníky čekala i výstava Město v pohybu, kterou uvedl oficiální zástupce dánského velvyslance Lars Kjellberg, promítání filmu i další doprovodné soutěže. Vyhlášení předcházela i oficiální cyklojízda, která startovala ve čtvrtek v 17.30 u kina Scala a její cíl byl právě v Otevřené zahradě.
„Cyklistika je přirozeným, zdravým a ekologickým způsobem dopravy a je pro Brno ideální. Obecně je ale málo podporovaná. Snažíme se to změnit a toto je jedna z dobrých příležitostí.“
Radovan Musil, ředitel vývojového centra společnosti Red Hat v Brně, hlavního partnera brněnské kampaně
Do práce na kole 2014 v číslech
celkem 19 měst / 5768 účastníků / 1129 pracovišť / 695.341 km / 96 tun ušetřených CO2
Brno / 947 účastníků / 253 týmů / 168 firem / 171.183 km / 24 tun ušetřených CO2

Napište komentář