Skip to main content

Brno (2. května 2018) – Téměř dva a půl tisíce účastníků se letos zapojí do květnové kampaně Do práce na kole, kterou v Brně již posedmé pořádá Nadace Partnerství. V porovnání s loňskem se jedná o šest set zájemců více. Brno je hned po Praze městem s nejvyšší účastí, celkově po Česku vyrazí každý den bez auta šestnáct tisíc zaměstnanců. Cílem kampaně Do práce na kole je motivovat co nejvíce lidí, aby jako dopravní prostředek po městě používali jízdní kolo nebo jakoukoli bezmotorovou formu dopravy včetně běhu a chůze.

Velká jarní cyklojízda 2018 v Brně. Foto Jakub Kriš.

Když lidé přestanou denně jezdit autem, zlepší tak nejen svou kondici, náladu a možná i vztahy s kolegy, ale přispějí i k čistšímu ovzduší a celkově příjemnějšímu a bezpečnějšímu městu,“ podtrhuje hlavní misi kampaně její brněnská koordinátorka Anna Petříková.

Heslem letošní Kampaně je Zachraň město! „Každý, kdo si vybere šetrnou dopravu na vlastní pohon, zachraňuje své město a stává se superhrdinou,“ vysvětluje Anna Petříková.

V rámci soutěže se účastníci mohou zapojit hned do několika kategorií zaměřených na pravidelnost, délku jízd či kreativitu. Zaměstnavatelé zase mohou bojovat o titul Cyklozaměstnavatel roku. „Kampaní bychom chtěli motivovat zaměstnavatele, aby svým pracovníkům vytvořili pro dojíždění na kole co nejlepší podmínky, jako je instalace stojanů, sprch a šaten,“ rozvádí myšlenku kampaně Anna Petříková.

Podmínky v zaměstnání jsou totiž často klíčové při rozhodování zaměstnanců, jak se do práce dopravit.
Na slavnostním vyhlášení 5. června Otevřené zahradě Nadace Partnerství získá vylosovaný výherce se stoprocentní dojížďkou hlavní cenu – kolo od Cyklospecialit. Za měsíc v pedálech čekají týmy další ceny – vstupenky do vily Tugendhat od Muzea města Brna, poukazy na víkendový pobyt v zařízení Cyklisté vítáni, software Zoner Photo Studio, helma a světla od Citybikes, poukazy na Rekola či Autonapůl.

Více na www.dopracenakole.cz

Napište komentář