ČT Brno: Cyklostezky jsou spíše na okraji Brna. V centru chybí, 27.10.2012
Události v regionech (video): Otevření stezky Renneská-Kšírova (od 12 minuty), 23.10.2012

Na oficiální otevření cyklostezky Renneská-Kšírova (mapa) nepřijel ani Onderka ani Kotzian, za to už víme že:

  1. máme stezku po obou stranách řeky ve chvíli, kdy se město tváří že nemá tisícikoruny na cyklo-obousměrky
  2. cena 15 milionu Kč je čistě z městské pokladny, neboť žádat o dotace státu či EU je pod úroveň Brna
  3. za tyto peníze mohlo být s přehledem 10 km cyklopruhů
  4. naše doporučení, když už stezka musí stát, nebylo vyslyšeno; povrch by byl lepší pomalý tj. mlatový s ohledem na všechny uživatele poříčních tras (chodci, bruslaři a cyklisté)

7 komentářů

  • v.v. napsal:

    Pokud by byli v Brně cyklostezky jako ve Vídni nebo lepší (ovšem sci-fi), inline by k dopravním účelům byli naopak velice vhodné (někdy dokonce lepší než kolo- rychlost vcelku srovnatelná, výborná skladnost apod.)
    Ve stávajích podmínkách bohužel je však i kolo „téměř výhradně sportovně-rekreační záležitost“
    Na inline brusle je třeba síť souvislých cyklostezek s dobrým povrchem. A na kole se také lépe jede na kvalitním asfaltu. Nehledě na mnohem větší bezpečnost.
    Tolik aspoň jiný pohled.
    P. S. nepřítelem kol nejsou brusle ale auta

  • Jura napsal:

    Ten úsek je naopak super a bez výhrad. Mlatový povrch je pro nás pro bruslaře zcela na prd !!! a vyhození peněz. Takový povrch je vhodný tam, kde nás nechcete, třeba v parku, kde se provoz cyklistů ani bruslařů moc nevyžaduje. Ruku na srdce, kolik je v Brně a jeho okolí vhodných míst pro bruslaře? A ne jen stometrové úseky? A kde nechodí až tak moc pěšáků a pejskařů?
    Přeji pěkný den a více takových stezek, super.

    • Dan Bárta napsal:

      Proč by neměla být říční niva park, kam se lze jít v klidu projít? Jedna strana řeky pro bruslaře a cyklisty by stačila, po druhé by šlo bezpečně projít, případně pomalu jet. Co se vhodného povrchu pro bruslení týče doporučuji Autodrom.

      • v.v. napsal:

        To je docela dobrý nápad. Ale vše má svoje pro a proti. Každopádně tzv. cyklostezka podél Svitavy se těší hlavně přes léto enormnímu provozu a bezpečně se tam stěží kdo může cítit. Ideální by bylo jedna strana pouze cyklo-bruslo stezka (ale pak by to chtělo širší silnici než je ) a druhá jen pěší třeba s mlatovým povrchem..
        Ale to je jedno. Nazývat cyklostezkou chodník nebo silničku kde je víc chodců než na mnoha chodnících je stejně blbost.
        Pokud může být takový paskvil a nazývat se oficiálně cyklostezkou, pak by nemělo být problémem přeznačit polovinu méně frekventovaných chodníků ve městě na smíšené stezky, přijmout vyhlášky-značky rychlosti pro cyklisty a možnost volby jet po chodníku nebo silnici (silniční kolo)- nejlevnější a pro většinu asi nejpřijatelnější řešení.

  • v.v. napsal:

    Já bych to neviděl tak černě, ta stezka je užitečná. Ani in-line bruslaři nemají v Krně zrovna na růžích ustláno 🙂
    Jih Brna se může stát takovou „ukázkou“ jak by to mohlo vypadat. Osobně bych byl proto, aby brnonakole prosazovalo i zájmy bruslařů (skateboardistů). Ti totiž potřebují cyklostezky s kvalitním povrchem.
    Tudíž stezka je OK (byť mohli pro změnu zavést extra pruhy pro kola a pěší). Cyklopruhy také nejsou jediné správné řešení. Přitom by stačilo vytipovat cyklisty často používané (a chodci jen sporadicky) chodníky a udělat z nich smíšené cyklostezky. Aspoň by se legalizovalo to co je zde běžné. Ovšem není vůle, a proto sednout na kolo znamená každou chvíli porušovat předpisy.

    • A_S napsal:

      Kolik využívá in-line k dopravním účelům (do školy, do práce…)? A jaký to má potenciál? In-line je téměř výhradně sportovně-rekreační záležitost, tudíž nemá s propagací cyklodopravy nic společného.

Napište komentář