ČT Brno: Cyklostezky jsou spíše na okraji Brna. V centru chybí, 27.10.2012
Události v regionech (video): Otevření stezky Renneská-Kšírova (od 12 minuty), 23.10.2012
Na oficiální otevření cyklostezky Renneská-Kšírova (mapa) nepřijel ani Onderka ani Kotzian, za to už víme že:
- máme stezku po obou stranách řeky ve chvíli, kdy se město tváří že nemá tisícikoruny na cyklo-obousměrky
- cena 15 milionu Kč je čistě z městské pokladny, neboť žádat o dotace státu či EU je pod úroveň Brna
- za tyto peníze mohlo být s přehledem 10 km cyklopruhů
- naše doporučení, když už stezka musí stát, nebylo vyslyšeno; povrch by byl lepší pomalý tj. mlatový s ohledem na všechny uživatele poříčních tras (chodci, bruslaři a cyklisté)
Pokud by byli v Brně cyklostezky jako ve Vídni nebo lepší (ovšem sci-fi), inline by k dopravním účelům byli naopak velice vhodné (někdy dokonce lepší než kolo- rychlost vcelku srovnatelná, výborná skladnost apod.)
Ve stávajích podmínkách bohužel je však i kolo „téměř výhradně sportovně-rekreační záležitost“
Na inline brusle je třeba síť souvislých cyklostezek s dobrým povrchem. A na kole se také lépe jede na kvalitním asfaltu. Nehledě na mnohem větší bezpečnost.
Tolik aspoň jiný pohled.
P. S. nepřítelem kol nejsou brusle ale auta
Ta odpověď byla k A_S. Omylem jsem to umístil zde.
Ten úsek je naopak super a bez výhrad. Mlatový povrch je pro nás pro bruslaře zcela na prd !!! a vyhození peněz. Takový povrch je vhodný tam, kde nás nechcete, třeba v parku, kde se provoz cyklistů ani bruslařů moc nevyžaduje. Ruku na srdce, kolik je v Brně a jeho okolí vhodných míst pro bruslaře? A ne jen stometrové úseky? A kde nechodí až tak moc pěšáků a pejskařů?
Přeji pěkný den a více takových stezek, super.
Proč by neměla být říční niva park, kam se lze jít v klidu projít? Jedna strana řeky pro bruslaře a cyklisty by stačila, po druhé by šlo bezpečně projít, případně pomalu jet. Co se vhodného povrchu pro bruslení týče doporučuji Autodrom.
To je docela dobrý nápad. Ale vše má svoje pro a proti. Každopádně tzv. cyklostezka podél Svitavy se těší hlavně přes léto enormnímu provozu a bezpečně se tam stěží kdo může cítit. Ideální by bylo jedna strana pouze cyklo-bruslo stezka (ale pak by to chtělo širší silnici než je ) a druhá jen pěší třeba s mlatovým povrchem..
Ale to je jedno. Nazývat cyklostezkou chodník nebo silničku kde je víc chodců než na mnoha chodnících je stejně blbost.
Pokud může být takový paskvil a nazývat se oficiálně cyklostezkou, pak by nemělo být problémem přeznačit polovinu méně frekventovaných chodníků ve městě na smíšené stezky, přijmout vyhlášky-značky rychlosti pro cyklisty a možnost volby jet po chodníku nebo silnici (silniční kolo)- nejlevnější a pro většinu asi nejpřijatelnější řešení.
Já bych to neviděl tak černě, ta stezka je užitečná. Ani in-line bruslaři nemají v Krně zrovna na růžích ustláno 🙂
Jih Brna se může stát takovou „ukázkou“ jak by to mohlo vypadat. Osobně bych byl proto, aby brnonakole prosazovalo i zájmy bruslařů (skateboardistů). Ti totiž potřebují cyklostezky s kvalitním povrchem.
Tudíž stezka je OK (byť mohli pro změnu zavést extra pruhy pro kola a pěší). Cyklopruhy také nejsou jediné správné řešení. Přitom by stačilo vytipovat cyklisty často používané (a chodci jen sporadicky) chodníky a udělat z nich smíšené cyklostezky. Aspoň by se legalizovalo to co je zde běžné. Ovšem není vůle, a proto sednout na kolo znamená každou chvíli porušovat předpisy.
Kolik využívá in-line k dopravním účelům (do školy, do práce…)? A jaký to má potenciál? In-line je téměř výhradně sportovně-rekreační záležitost, tudíž nemá s propagací cyklodopravy nic společného.