Skip to main content

Začalo to 10 let dozadu, když se v roce 2012 zapojilo do nového neznámého projektu prvních 300 lidí z Brna, z nichž někteří ještě mají památné bílé triko s kravatou. Po deseti letech se do výzvy zapojuje okolo 300 pracovišť a kolem 3 000 lidí napříč firmami, školami a institucemi. Registrujte se hned teď a získejte včasné výhodné startovné.

Cílem výzvy Do práce na kole je motivovat co nejvíce lidí, aby jako dopravní prostředek po městě používali jízdní kolo nebo jakoukoli bezmotorovou formu dopravy. Účastníci pomáhají díky svým nahraným trasám z aplikací přispívat k rozvoji města a pohybu po něm, což má vliv na rozvoj bezpečné a komfortní (cyklo)dopravy.

Nenechte si to utéct?

Do práce na kole v kostce

Do práce na kole je týmová výzva pro všechny, kdo sestaví tým o 2-5 členech, a pravidelně se dopravují během května do práce bezmotorově (kolo, koloběžka, skate apod.), jdou pěšky nebo běhají. Výzvu doprovázejí oblíbené “akce na triko” soutěže o ceny a vyhlašování vítězů. I letos jsou upraveny podmínky vzhledem k aktuální bezpečnostní situaci a budou vstřícné k účastníkům, kteří budou v průběhu května pracovat z domova a mohou si zapisovat vycházky nebo rekreační vyjížďky na kole. Registrace do výzvy pro její účastníky trvají do 30. dubna na www.dopracenakole.cz. Startovné se v průběhu registrace navyšuje, mohou si je hradit účastníci sami, případně je může jako zaměstnanecký benefit uhradit i zaměstnavatel. Na konci výzvy jsou odměněni nejlepší týmy či jednotlivci, na závěrečném večírku jsou předány ceny a losovaná tombola. Oceněný bývá tradičně i „Cyklozaměstnavatel Brna“, který vytváří co nejlepší podmínky, aby jeho zaměstnanci mohli dojíždět do zaměstnání bez auta.

Zapojit se může kdokoli, vy s kolegy, přáteli nebo rodinou. Často býváme dotazováni, proč zrovna vy byste měli podporovat placenou měsíční „kampaň“, když skoro celoročně jezdíte po Brně na kole. V Brně jezdí nebo chodí do práce stále malá část obyvatel, město k tomu nemá dostatečnou (cyklo)infrastrukturu, firmy dostatečně nepodporují své zaměstnance. Jestli toto chcete změnit, zapojením vás a vašich přátel se (cyklo)komunita rozšíří a vaše trasy budou mapovány pro jednání s Magistrátem města Brna při územním plánováním. Za poplatek cca 300 Kč dostanete soutěžní tričko, budete mít přístup k společným akcím, výhrám a tombolám. Část poplatku padne i na podporu činnosti spolku Automat a Partnerství o.p.s., hlavními aktéry v rozvoji infrastruktury pro cyklistickou dopravu, prosazující konkrétní opatření pro zvýšení bezpečnosti a vstřícnosti ulic pro cyklisty i chodce.

 Autorkou letošního vizuálu je oceňovaná výtvarnice Toy_Box.

Aktuality ke kampani nabídne vždy web www.dopracenakole.cz nebo Facebooková skupina Do práce na kole – Brno.

V Brně výzvu koordinuje Nadace Partnerství díky podoře firmy Thermofisher Scientific. Generálním produktovým partnerem jsou Cyklospeciality, které každoročně poskytují i hlavní výherní cenu – nové kolo. Podporují nás také brněnští kulturní partneři, mediální zpravodajové, cykloservisy, restauratéři a další uvedení podporovatelé na plakátech, letácích a webech. Na celonárodní úrovni kampaň organizuje spolek AutoMat.

Kontaktní osoba Hana Rárová hana.rarova@nadacepartnerstvi.cz , Partnerství o.p.s.

Honza v letošním triku.

Článek vznikl díky podpoře Open Society Foundations v rámci projektu AutoMat’s National Outreach Via Social Base Management.
Supported by a grant from the Open Society Initiative for Europe within the Open Society Foundations.

Napište komentář