U tramvajových kolejí je vždy třeba opatrnost. Horší ale je, když z rekreační trasy udělá někdo na měsíce nezabezpečené staveniště a problémy se řeší jejich přiznáním na cedulích.

Přejezd vlečky a silnice II/374 nedaleko žel. stanice Adamov (mapa) začal majitel opravovat v dubnu 2013. Právě tudy vede národní Jantarová cyklotrasa č. 5 a zároveň Eurovelo 9 a Greenways Krakov-Vídeň. Původně asfaltem zalité kolejnice nepoužívané vlečky byly znovu odhaleny při rekonstrukci. Úhel křížení vlečky a silnice je velmi nebezpečných 15 stupňů, bezžlábková kolejnice je mírně nad vytlučenou vozovkou. V kombinaci se štěrkem nebo vodou ideální podmínky pro smyk předního kola a pád, který už pár desítek lidí zkusilo. Je červen práce na vlečce stojí a pádů přibývá. Zatím se objevila jen druhá cedule s upozorněním.

Jediné co vás nyní zachrání je prevence: jeďte na přejezdu pomalu a kolejnice přejíždějte zásadně kolmo.

Ohlasy v tisku:


Všechny fotografie ze dne 13. června 2013


12 komentářů

  • Lukáš napsal:

    komentář byl odstraněn administrátorem pro porušení pravidel diskuze

    • Lukáš napsal:

      haha 😀 nazyvani věci pravými jmény se v pseudodemokracii nesmí 😀 …místo diskuze, radši všechno zbaběle cenzurovat. Jste ubožáči

      • Dan Bárta napsal:

        Jestli chcete u nás diskutovat, tak je třeba splnit základní předpoklady. Doma si můžete kydat hnůj neomezeně, tady jste na návštěvě. Další pokus máte za týden, pěkné prázdniny.

    • Lukáš napsal:

      komentář byl odstraněn administrátorem pro porušení pravidel diskuze

  • Lukáš napsal:

    Samé inteligentní komentáře fakt. Naučte se jezdit na kole trubky pumpičkářský! Fakt by se měly zavést povinné řidičáky i na pumpičky stejně jako na ostatní dopravní prostředky….stejně jako nemám co dělat za volantem, když jsem neprošel autoškoloú, tak nemám co jezdit na pumpičkách, když neumím přejet ani pitomej přejezd. Dobře vám tak, kteří jste si tam dali přes tlamu, máte přizpůsobit jízdu stavu vozovky a nic se vám nestane…jo a přes přejezd se jezdí pokud možno kolmo 😀

  • Petra napsal:

    Dobry den
    Projizdim tudy uz asi 20 let. Pamatuji vlecku funkcni. Kdyz vydim jak tyto koleje „cykliste“ prejizdeji, divim se ze se jich zde neprizabije podstatne vice. Me jako dite vyucil prejezd v blansku u lomu a to mi stacilo na to pochopit ze pres koleje se jezdi kolmo.
    Nechapu proc lide pisi o sve blbosti a o tom ze se ani neudri na kole do novin

  • radew napsal:

    Tedy plny souhlas s JaM… 🙂

  • JaM napsal:

    Vaše snaha budovat cyklostezky a bezpečné cyklopřejezdy je směr správný. Musíte si ale uvědomit, že když rozšíříte cyklistickou základnu o lidi, kteří nebudou padat z kola jen díky vašim bezpečným cestám, nikoliv díky své znalosti, zručnosti a zkušenosti, pak se problém zvaný „cyklista na silnici“ prohloubí, nikoliv zlepší. Pokud zmiňovaný úsek všichni přejeli v pořádku, mimo 10 lidí, tak to bezpečně přejet jde. Ten článek je podpásovka vůči správci železniční cesty a překrucuje pravdu. Někdo tam umístil ceduli „Cyklisté pozor! Nebezpečí pádu“ a je ten dobrý, ten kdo přesto spadl, je ten špatný, nikoliv naopak.

    • Dan Bárta napsal:

      Rizika dopravních nehod jsou přímo úměrná dopravně a stavebně technickému stavu komunikace. Se vzrůstajícím počtem cyklistů klesá relativní nehodovost. Za stav přejezdu je zodpovědný majitel dráhy. Cena výjezdů sanitky a léčení již překročila cenu za opravu do bezproblémového stavu.

  • JaM napsal:

    Za 30 let v sedle mě nenapadlo chlubit se vlastní blbostí, natož ji zveřejňovat v médiích. To skutečně spějeme k tomu, že v návodu na mikrovlny bude nedávejte živá zvířata a u každých kolejí cedule „Cyklisto sesedni z kola!“, přičemž to bude hlídat policajt? No tak je holt někde křivá cesta, no a co? Jednoduchá rada, koukejte na cestu. Když si toho někdo nevšimne a nestihne to stočit kolmo, tak to může skočit, nebo nadhodit kolo. Spadne jen trubka.