Opravy ulic na Brně-střed nemají vést jen k dílčím úpravám komunikací, ale má při nich vznikat nový městský prostor, ve kterém si budou pěší, cyklisté i řidiči rovni a v němž bude omezena rychlost aut na 30 kilometrů v hodině.
http://www.brno-stred.cz/v-mestskem-prostoru-si-maji-byt-pesi-cykliste-i
To jsem rád, že si mají být rovni. Doufám, že se to taky bude prosazovat. Zatím si cyklisti dělají co chtějí, ohrožují chodce i řidiče v celém širším centru a díky tomu, že jsou prakticky nepostižitelní a od střetů, nehod a konfliktů hromadně ujíždějí a nedodržují prakticky žádné předpisy.
Milý Martine, dám sem jeden příběh ze života. Jel jsem takto na kole po Lidické, řidič podélně zaparkovaného auta nedostatečně zkontroloval, zda má volno, a přes plnou čáru se chtěl otočit do protisměru. Z mého pohledu to vypadalo tak, že mi zničeho nic auto zatarasilo cestu (nedalo mi přednost, ohrozilo mne), já jsem do něj narazil, odrazil se od něj a zůstal bezvládně ležet na vozovce. Ambulance mě s podezřením na poranění mozku (helmu jsem měl) odvezla na CT do Bohunic. Tolik k ohrožování, zranitelnosti a „ujíždění od střetů“.
Podle emailu, který jste sem zadal („sindelar@jedebil.cz“) bych si dovedl představit, že byste mi mohl rovnou přát i smrt.
Prosím nechápejte internet a jeho anonymitu jako ventil pro své žlučovité výlevy, díky.
S pozdravem
Michal Šindelář,
cyklista, motorkář, automobilista a člen spolku Brno na kole