národní cyklotrasy KČT č. 1, 4 a 5

doporučené trasy X101-X162(mimo město regionální cyklotrasy)

oficiální městské cyklotrasy B10-B17

způsob značení jednosměrných tras

cyklopruh na silnici, v jednosměrce nebo po obou stranách

cyklostezka na chodníku nebo vedená samostatně

ulice s názvem; kostel

podružná komunikace

lesní a polní cesty

pěší zóna

chodníky, pěšiny

silnice I., II., III. třídy

křížení pozemní komunikace

přejezd pro cyklisty

cykloobchod/opravna

místní cyklostojany nebo rozsáhlé stojany pro jízdní kola s uvedenou kapacitou

veřejné záchody

kavárna/čajovna, hospoda

jednosměrka

auto-jednosměrka pro cyklisty obousměrná

Dálnice
Hlavní silnice
Hlavní silnice
Hlavní silnice
Hlavní silnice
Lesní a polní cesta
Koňská stezka
Cyklostezka
Pěší cesta
Železnice
Železnice
Metro
Rychlodráha a tramvaj
Lanovka a sedačková lanovka
Vzletová a přistávací dráha a pojezdová dráha
Letištní odbavovací plocha a terminál
Administrativní hranice
Les
Les
Golfové hřiště
Park
Obytná oblast
Pastvina a louka
Nákupní oblast
Průmyslová oblast
Kancelářská oblast
Vřesoviště
Jezero a nádrž
Farma
Zbořeniště
Hřbitov
Zahrádkářská kolonie
Sportovní hřiště
Sportovní centrum
Přírodní rezervace
Vojenský prostor
Škola a univerzita
Významná budova
Nádraží
Vrchol a hora
Čárkované obrysy = tunel
Černé obrysy = most
Soukromý pozemek
Průjezd zakázán
Cesta ve výstavbě
Dálnice
Dálnice
Významná silnice
Významná silnice
Silnice první třídy
Silnice první třídy
Silnice druhé třídy
Silnice druhé třídy
Lesní a polní cesta
Cyklostezka
Národní cyklotrasa
Národní cyklotrasa
Regionální cyklotrasa
Regionální cyklotrasa
Místní cyklotrasa
Místní cyklotrasa
Pěší cesta
Železnice
Železnice
Les
Pastvina a louka
Jezero a nádrž
Cykloobchod
Parkoviště pro kola
Záchody

Tato mapa ukazuje, kudy vedou v terénu značené trasy, cyklostezky, cyklopruhy a kde jsou stojany a obchody s vybavením. Navíc zde také najdete tzv. doporučené trasy, které prověřili cyklisté v praxi svou každodenní jízdou ve městě v našem projektu “Kudy jezdíš?“. Toho se může chytit hlavně ten, kdo s kolem ve městě začíná a netroufá si na hlavní ulice se silným provozem aut. Při pravidelném ježdění je samozřejmě na každém z nás, aby si našel svou vlastní originální trasu, vždy existují alternativy. Doporučené trasy samozřejmě nejsou bez vad: jsou často jednosměrné, někdy komplikované, nebývají nejkratší, někdy z nezbytnosti vedou přes přechod, podchod, po pěšině nebo chodníku atd. Proto při jejich používání buďte laskaví a ohleduplní. Doufáme, že jak se bude město stávat přívětivějším pro cyklodopravu a bude pokrýváno cyklopruhy, cyklostezkami atd., ztratí v budoucnu tyto doporučené trasy svůj význam.

Tato mapa je vlastně příspěvkem do diskuze o tom, jak chceme ve městě žít, jak se jím pohybovat a jak k tomu může přispět každý z nás. Mapu s obdobným obsahem (viz dole na stránce k cyklodopravě na webu města) dalo vytisknout město za peníze EU a je k dispozici od května 2011 v Informačním centru (ul. Radnická), Urban centru (ul. Mečová) a v dopravním kiosku (ul. Joštova). Připomínky k mapě můžete vznášet v komentářích níže.

Nejste si jistí nalezenou cestou, nerozumíte mapám, nejste zdejší?

Zeptejte se v diskuzi níže a my vám do týdne poradíme jak se nejlépe pohybovat po městě z místa A do místa B.

209 Comments

  • Katka napsal:

    Ahojky, neznáte někdo klidnou cestu ze Slatiny na Veveří? Díky moc

  • petra napsal:

    dobrý den,chtěla bych se dostat z Kohoutovic do Králova pole na ul Babáka,poradíte mi,děkuji

  • David P. napsal:

    Dobrý den,
    chápu správně, že Vaše mapa není volně pro kohokoliv editovatelná?
    Pokud ano, měl bych pro Vás tip na nový kus doporučené cesty. Jedná se o trasu, která by se napojila na X129 v úseku od křižovatky Štursova-Kroftova a vedla by cestami v zahrádkářské osadě až k ZŠ Komín-pastviny (na mapě je to vyznačené přerušovanou čárou). Poměrně často tudy jezdím a je to podle mně dobrý způsob, jak se vyhnout úzkému a rušnému úseku Hlavní-Štursova.
    Děkuju

  • Dana napsal:

    Dobrý den,
    chtěla bych z Židenic jezdit na kole do Řečkovic do práce (ul. Buzkova – ul.Hapalova) je tady nějaká možnost klidné trasy, která není příliš frekventovaná?
    Díky moc 🙂

    • Jíťa napsal:

      Taky nerada jezdím v provozu. Jezdívám z Řečkovic do Obřan, takže poradím jen část trasy:
      Tomkovo náměstí, Kohoutova, Fügnerova, Křižíkova, Myslínova.

    • Dan Bárta napsal:

      Jsou dvě možnosti, z kterých uvádím jenom dvě:
      1) Jak píše Jíťa, klidnější, zato ale přes kopeček Štefánikovy čtvrti:
      trasa1
      2) přes bez kopečku přes město, ale v provozu:
      trasa2

  • Lucia napsal:

    Dobrý deň,
    bývam v Rebesovicich a chcela by som začať jazdiť do školy na bicykli. Poradili by ste mi najlepšiu trasu ako sa dostať zo spomínaných Rebesovic na Zemedelsku ulicu (k areálu Mendelky)? Ďakujem

    • Dan Bárta napsal:

      Nejlepší trasa z Rebešovic na Zemědělku je asi podél Svratky pak Svitavy do Husovic a pak na Zemědělskou:
      mapa
      Alternativa je podél Svratky až k Rondy a pak okolo centra, je více v běžném provozu, viz mapa2.

  • Bobík napsal:

    Dnes jsem v Brně poprvé na kole a hned jsem jel do kanclu u Nám. Svobody. Jel jsem z české a tam jsem si všimnul na ceduli se začátkem pěší zóny, že dopravní obsluha a cyklisté 0:00 – 24:00. Pominu, že čas 24:00 neexistuje, ale je vcelku zřejmé, že tam můžu jet kdykoliv. Jak jsem ale vjížděl na Svoboďák, tak si to ke mě směřoval policista (kterému jsem se ale vyhnul), mohl by mohl mít nějaké připomínky?

    • Petr napsal:

      Ano, mohli a mivaji. Stoji tam skoro kazdy den. Cyklistum za 100 – 500 podle nalady, i kdyz posledni dobou uz je casto nechavaji jen s napomenutim, protoze je vice zajimaji auta. U Jakuba je totiz druha cedule, ktera to zprisnuje a zakazuje vjezd i cyklistum pres den (myslim ze do 17.00). Maji z toho takove dobre ryzoviste a penizky se jen sypou..

    • Bříza napsal:

      Zjednodušeně/přesně je to tak, že od 9-17 cyklisté ne, od 17 do 9 ano. 0:00-24:00 je psáno proto, aby tan necpali nápis „celodenní zákaz ………..“. Měšťáci ti můžou dát na místě až 2.000,- (jestli se nezměnil zákon o přestupcích, Obecních policiích, o silničním provozu atd.). Navrhuji (i když bych neměl) buď objet (jak jsi provedl), zvlášť když zastavuje nepředpisově (což většina), nebo to vzít po Josefské, Minoritské, Jánské, nebo Poštovské, Kobližné atd., tam nechodí.

      • Petr napsal:

        Tech 100-500 je pokuta obvykla, samozrejme muzou dat i vic 😉 Bohuzel chodi i po Josefske.. chodim tudy do prace kazdy den a taky je sem tam potkavam.. Legalni objizdna trasa vede myslim leda tak pres Veselou na Silingrak. Na vychod od Svobodaku jedine az Koliste a to je sebevrazda. Kazdopadne tohle je presne duvod proc se u mesta lobuje za to, aby zpristupnilo centrum cyklistum.

        • Bříza napsal:

          Přesně tak. Akorát nevím jak je to s odbočením na Veselou. Auta tam můžou jen na povolení, ale teď si nevybavím co je přesně na značce. Bohužel jsme jedno z mála (ne-li jediné) větších měst ČR, kde je zakázán vjezd cyklistům v denní dobu. Smutek! Když do mě narazí cyklista, tak nějaký šrámy, zlomenina (možná). Když do mě vrazí šmirgl č.4 = ………..

    • Dan Bárta napsal:

      V centru jsou 2 pěší zóny:

      • Joštova, Moravské nám., Rašínova – kde je vjezd na kole povolen
      • Česká, Masarykova, Svoboďák a zbytek ulic – kde je povolen jen 17-9h, a stále věříme že bude 24h (koneckonců byl to předvolební slib Onderky+Kotziana v roce 2010)

      Jinak do Veselé je vjezd legální a snad letos bude i cyklo-obousměrkou.

  • Johann napsal:

    Dobrý den,
    uvažuji o stojanu na kolo před svojí restauraci. Nemáte nějáké bližší info, jestli si musím na úřadě vyjednat povolení pro umístění a nebo jej tam pouze položit a doufat, že za něj nedostanu pokutu, popř. ho neodstraní?
    Jedanlo by se o stojan pro 3-4 kola a byl by umístěn hned vedle budovy na chodníku., průchod chodců by byl zajištěn (1,5m).
    Zdraví Johann.

    • Dan Bárta napsal:

      Pokud bude stojan na městském pozemku, potřebujete jeho povolení MČ Odbor dopravy… Nicméně, pokud nepůjde o stavební zásah, nejste v památkové rezervaci (4AM), tak je takového neoficiálního mobiliáře po Brně spousta (např. Jiráskova 49). Někde se to úspěšně řeší tyčí zazděnou do fasády, kde je kola možno připoutat a opěrat o omítku: http://jdem.cz/bag5p9

  • Jiří Vaca napsal:

    Dobrý den,
    Vaše cyklomapa je asi nejlepší co jsem zatím našel (překonává i placené verze). Jako jediná např. zná přejezd dálnice u Futura podél tramvaje …. všechny ostatní nabízí objížďku přes Moravany a Bohunice.
    Dotaz je, jestli existuje také v mobilní verzi pro Android.

  • Březina Jiří napsal:

    Nemůžu načíst pozice stojanů, takže nevím přesně jak je to v mapě zaznamenáno. Každopádně máme k dispozici u našeho obchodu stojan pro 6 kol (vlastní zámek nutnost). Stojan je přímo u vchodu do krámu (BS Bike, Minská 26), který je v krytém průchodu.

    • Dan Bárta napsal:

      Díky za info, odkaz na mapu stojanů jsem opravil a váš stojan přidal. V mapě se stojan objeví až časem, po synchronizaci serverů…

  • Petr Tvaruzek napsal:

    Ahoj,
    ta doporucena trasa X103 vedouci pres namesti svobody je trochu zradna. Pesi zona je totiz pres den uzavrena i cyklistum a policajti tam skoro kazdy den radi hlidkuji. Nicmene kdyz je to takhle oznaceno jako doporucene, tak tudy treba navigacka OsmAnd klidne naviguje i pres den. Dalo by se s tim neco delat?
    Diky za info
    Petr

  • Jiří Vondál napsal:

    Jsou, nebo budou zde zahrnuty i trasy, které lidé vložili v rámci akce Do práce na kole? Viz: http://www.dopracenakole.net/brnenska-velka-mapa-tras/

    • Dan Bárta napsal:

      Tyto trasy zatím nebyly publikované a my je nemáme k dispozici. Mapa tras se průběžně mění (reaguje na změny v dopravě) spíše než rozšiřuje (mnoho psů zajícova smrt).

  • David napsal:

    Je možné doplnit ulici Jaselskou a Marešovu? (spojují FF a FSS)

  • Bob napsal:

    Ahoj,na ul. Klíny v Źidenicích je již cyklobousměrka.

  • Lukas napsal:

    Doporučuji dodat do map cyklostezku od spilberg office k mostu na sokolove.
    Je již sjízdná až na úsek kde se buduje nyní nová lávka přes svratku na druhý břeh k areálu s občerstvením u lampy.
    Po celé délce je již osvětlena 🙂

    • Dan Bárta napsal:

      Díky za námět, popisovaná stezka je součástí mapy od počátku své výstavby (čárkovaná modrá čára).

  • Mikoláš Jurda napsal:

    Dobrý den,
    jste si jistí cyklostezkou ulicí Hlinky? Na mapách.cz zmizela a v reálu značená (ze směru od Hlavního vstupu na Výstaviště) taky není?
    Díky

    • Dan Bárta napsal:

      Dobrý den. Naše mapa zobrazuje skutečné stezky/pruhy a zároveň doporučené trasy podle legendy výše. Jsme si jistí že stezka od Veslařské končí u Lipové a pruhy z Mendlova nám. končí u Křižkovského. V úseku Křižkovského-Lipová je jen myšlená trasa. Stavba nějakého kusu stezky je plánovaná s opravou vodovodu Křižkovského-Lipová, zda její podoba bude ku prospěchu věci však není, po našem jednání s městem, jisté.

      • Mikolas Jurda napsal:

        Je to tedy tak, že cyklostezka Lipová-Křížkovského vedla po chodníku na straně výstaviště a byla zrušena nebo jsem to i předtím špatně pochopil?
        Každopádně díky za vyčerpávající odpověď!

        • Dan Bárta napsal:

          Žádná cyklostezka Lipová-Křížkovského nikdy nebyla. To, že se úzký chodníček tak využíval i využívá, je věc druhá. A že to tak někdo špatně nakreslil do mapy další. Hezký den;)

  • Luboš napsal:

    Zdravíčko, nevíte o způsobu, jak napojit horní část Bystrce na X116 (Údolí oddechu)? Osobně nosím kolo do schodů na Šemberovu. A kdo vlastně buduje cyklostezky?

  • Lukáš napsal:

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to v současné době s cyklodopravou v historickém centru.. Je to povolené pouze v tom kříži X103 a X163? A existuje nějaký právní předpis, který kola v centru zakázal? Děkuji.

    • Dan Bárta napsal:

      Trasy X103 a X163 jsou přes centrum legální jen v noci respektive od 17 do 9 hod. Tato úprava vyplývá z místní úpravy dopravního značení danou silničním správním úřadem OD MMB a ta ze zákona 361/2000 Sb. Snažíme se o změnu současného stavu a legalizaci většiny centra pro cyklisty přes celý den. O výsledku však předem nikdo neví.

  • Anna Plošková napsal:

    Zdravím,
    chtěla jsem se zeptat – co říkáte na ulici Francouzská v Zábrdovicích? Jezdím tudy směrem z centra domů a musím říct, že je to někdy síla.. Nechápu auta, která si přes ni zkracují cestu, když je možno jet naokolo?! Nevíte někdo, jak by se dalo tomuhle nešvaru zabránit?
    ..jsem už z arogance vůči cyklistům ve městě unavená, zasluhujeme více prostoru!

    • Dan Bárta napsal:

      Bohužel na Francouzské zatím žádné chytré opatření (politicky skousnutelné) v šuflíku nemáme. Našim úspěchem v této oblasti města by byla obousměrka v dnes jednosměrné Bratislavské, ale jestli se povede se neodvažujeme hádat.

  • Filip Šabacký napsal:

    Zdravím.
    Chci doladit cestu do práce z Vodové v Králově Poli do areálu Alstomu na Olomoucké 7/9 a totéž i zpět. Prozatím jsem jezdil směrem do práce částečně přes Svoboďák a Maliňák, ale není to úplně ono. Zpátky jsem jezdil přes hlavák a kolem divadel.
    Prosím o rady jak se víc vyhnout autům, ale současně aby to šlapalo.

  • JaM napsal:

    Ahoj, o víkendu jsme dali „Brněnské kolečko“ s dosti myslím dobrými vylepšeními proti trase 5005, které nenajdete ve zdejší cyklomapě. Koho to zajímá tak se podívejte zde:
    http://machain.borec.cz/kolecko.jpg
    Trasu pro zobrazení v GoogleEarth stáhnete zde:
    http://machain.borec.cz/kolecko.kmz
    Ještě může být pro někoho zajímavá trasa z Brna na východ:
    http://machain.borec.cz/sivice.kmz
    kde je zkratka mezi ulicemi PodSídlištěm a Podstránská pěknou pěšinkou kolem tramvajových kolejí.

    • Dan Bárta napsal:

      Ahoj, diky za KML soubory. Radi mapu vylepsime, v Ostopovicich a Bystrci jsem pridal casti do trasy x5050, v Zidenicich jsem pridal trasu kolem tramvaje.

  • Misa napsal:

    Ahoj,
    o víkendu bych si chtěla udělat výlet do Sloupu a tak se chci se zeptat jaky teren je na cyklotrase Brno – Sloup.
    Děkuji za odpověď

    • Dan Bárta napsal:

      Vzhledem k tomu, že do Sloupu vede cyklotrasa č. 5 je to celé v asfaltu. Trochu nepříjemný je úsek před Blanskem, kde trasa vede po silnici II. třídy = dost aut.

      • Martin Nečas napsal:

        To je pravda, úseku po silnici č. 379 před Blanskem je každopádně dobré se vyhnout.
        Pokud máš trekingové nebo horské kolo, dá se na rozcestí trasy 5 a 5119 („Nový hrad, rozc.“) odbočit doprava a dojet tak k hornímu konci Olomoučan. Dále pak třeba na Rudice a Vilémovice.

    • Martin Nečas napsal:

      Ahoj. Záleží na zvolené trase. Evropská cyklostrasa č. 5 je v podstatě celá vyasfaltovaná a je i pohodlná co se týče převýšení (pořád kolem vody). Dá se ale předpokládat, že o víkendu bude část z Brna do Bílovic dost vytížená.
      Pokud bys vyjížděla někde z konce Brna blízko Líšni, určitě bych doporučil jet Mariánským údolím proti proudu Říčky, dále na Březinu, Křtiny, Rudice, Vilémovice a Sloup.
      Pro plánování výletů mimo město bych doporučil mapy na Cykloserveru: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/#pos=49.37712P16.74814P13, kde je klasifikace povrchů (viz legenda) a je možné tedy vybrat vhodnou trasu ať už preferuješ více terénu nebo spíš asfalt.
      Snad můj komentář pomůže k úspěšnému výletu:-)

  • himalajo napsal:

    Dobry den,
    Neviete ako je to s vjazodom do pesich zon okolo ceskej a namesia slobody? Na mape je zaznacena cesta Rasinova-Masarikova, je tam vjazd povoleny cely den?
    Pripadne ake su casove obmedzenia na ostatnych uliciach v okoli? Zda sa mi ze na cesku je povoleny vjazd po 17tej?
    Diky

    • Martin Nečas napsal:

      Dobrý den. Pěší zóna Masarykova – Nám. Svobody – Rašínova / Česká (+ pár přilehlých ulic) je pro kola zpřístupněna zatím jen od 17 hodin do 9 hodin.
      Novější šalino-zóna na Joštové je pro cyklisty přístupná furt…

  • Petra napsal:

    Ola 🙂
    Jsem čerstvě v Brně na vysoké a chtěla bych se zeptat, jak se nejlíp dostat z Tuřan na VFU (veterinu), ulice Palackého 1-3. Do Komárova cestu znám, ale jak dál, to netuším.
    Děkuji moc 🙂

  • lk napsal:

    Tak jsem si včera vyzvedl tištěnou cyklomapu Brna v turisticko-informačním středisku magistrátu.
    Pro statutární město Brno, zpracoavl Shocart, spol. s r.o.
    Co je tam oficiálně uvedené:
    Milí uživatelé,
    do ruky se vám dostává nová cyklomapa Brna. …

    V podrobné mapě centra najdete navíc také tzv. doporučené trasy, které prověřili cyklisté v praxi svou každodenní jízdou ve městě. Toho může využít hlavně ten, KDO S KOLEM VE MĚSTĚ ZAČÍNÁ A NETROUFÁ SI NA HLAVNÍ ULICE SE SILNÝM PROVOZEM AUT.

    Doporučené trasy samozřejmě nejsou bez vad: jsou často jednosměrné, někdy komplikované, nebývají nejkratší, NĚKDY Z NEZBYTNOSTI VEDOU PŘES PŘECHOD, PODCHOD, PO PĚŠINĚ NEBO PO CHODNǏKU ATD…

    Komentář:
    -netroufám si na hlavní silnice se silným provozem.
    -podle značné části obyvatel „cyklista v Brně je sebevrah a blázen“
    -tzv. doporučené cesty jsou z hlediska bezpečnosti vlastně jediné použitelné (a některé ani ne)
    -jízda po chodníku, podchodu apod. je přestupek ! A že je to uvedeno na oficiálním dokumentu statutářního města, jen dokresluje zdejší kocourkov- prakticky každý jezdí přes přechody, po chodníku, na „cyklostezce“ podél Svitavy – přejezd Hladíkova- není přechod- každý jezdí přes silnici a pak čeká 10 min. až nepojede tolik aut a něco ho srazí jen se čtvrtinovou pravděpodobností 🙂 Samozřejmě to dělám stejně.
    Víva EU

    • Dan Bárta napsal:

      Musíte to brát trochu s nadhledem. Ten text nepsal magistrátní úředník, ale někdo kdo na kole jezdí. Mapu s trasami po chodnících berte jako dílo téhož autora, která vede trasy místy i po chodnících nebo by byla téměř prázdná.
      Pokud chcete s věcmi nějak hnout podporujte Brno na kole, jezděte na cyklojízdu a napište svému náměstkovi pro dopravu.

  • S napsal:

    Dobrý den,ráda bych Vás poprosila o radu,kterou trasou se dostanu na kole z Ŕečkovic na Veveří (ulice Arne Novaka 1- FF MU)? Bohužel nejsem z Brna. A od září nastupuji na VŠ. Děkuji moc za radu. 🙂

    • Martin Nečas napsal:

      Já bych navrhoval něco ve smyslu:
      z Řečkovic se vymotat po doporučených trasách X121 a X126, ze Slovanského nám. vyjet po Charvátské (X126), napojit na se cyklostezku Chodská – Bonatická (tmavě modrá), po ní dojet až ke Smetanově (v protisměru jet po Antonínské) – tj. dop. trasa X101, která Vás dovede až na roh Gorkého – Al. Nováka.

      • S napsal:

        Děkuji Vám mnohokrát. 😉 A ještě se chci zeptat, zda se tato trasa dá zvládnout i na inline bruslích.

        • JakubJ napsal:

          Osobne cyklostezku Botanicka na inlinech nedoporucuju. Kvuli pouziti betonovych dlazebnich kostek se na ni casto objevuji „kopecky“ o vysce do cca 10cm. Tudiz i na kole je to zajimavy tankodrom. Na druhou stranu na bruslich se nebudete tak mlatit do hlavy o vetve neudrzovanych stromu. 😀 Ideal je myslim si to jednou projit nebo projet na kole a rozhodnout se podle znalosti vlastnich sil, jestli to zvladnete na inlinech.

      • Yenya napsal:

        Tzv. „cyklostezce“ po Botanické doporučuju se za všech okolností vyhnout. Důvody:
        – níže zmiňovaná nekvalitní dlažba, zvlášť na silničním kole je to znát
        – vedena zároveň s chodnikem, do kterého zasahují živé ploty u domů, takže chodci chodí po „cyklistické“ části (a mnohdy ani nevědí, že tam mají nechat místo pro kola)
        – pejskaři s vodítky nataženými napříč cestou
        – po každých cca 50 metrech je křižovatka, u které byste teoreticky měli sesednout.

  • SG napsal:

    Dobrý den, dá se prosím vyhledat cyklo trasu jako třeba pro jízdu autem na seznamu?Momentálně by mě zajímala trasa z Husitské do Pisárek. Ale chtěl bych si v budoucnu vyhledávat i jiné trasy… díky (nejsem z brna)

    • Martin Nečas napsal:

      Dobrý den, bohužel naše mapa využívající OpenStreetMap tuto funkci nemá (zatím). Podle mých informací, zatím jedinou českou mapou, kde jde plánovat trasy po cyklotrasách a cyklostezkách by měla být mapa na Idnes.cz. Zkuste: http://mapy.idnes.cz/ – Plánovač tras a jednu z voleb Na kole – …

    • Dan Bárta napsal:

      z Husitské do Pisárek použijte: trasy B13->X134->Blatného->X130->1

    • SG napsal:

      děkuji všem za cenné rady 🙂

  • slaza napsal:

    Velice dobrý počin, bohužel neví asi o něm moc cyklistů, protože časně ráno (za tmy) vidím jak jezdí z Komárova po Kšírové a opačně v hustém provozu, když by mohli jet část podél vody, nebo ještě lépe po Dufkově nábřeží, která je z větší části pouze pro cyklisty a má více možností odbočení, ale ve Vaší mapě ještě není vyznačena.

    • Dan Bárta napsal:

      Obecně by naše mapa měla ukazovat možnosti, nikoliv určovat jak má kdo jezdit. Lidé na kolech jsou ve svých preferencích často rozdílní. Význam Dufkova nábřeží časem prověříme. Díky.

  • Dobrý den,
    dík za vaši záslužnou práci! Poprosím jen o změnu sídla cykloprodejny XCR, už rok se nachází v M-paláci na Heršpické 5. Ať někdo nenadává, že ji nenašel na místě podle mapy. Moc dík a držíme palce. Tomáš Hawerland XCR

  • Petr Hýl napsal:

    Díky za odpověď, jasně, chápu, pokud je mapa v aktualizaci, počkám si na výsledek. Jinak ještě jednou díky za Vaše aktivity, jsem rád, že jsem něco podobného objevil. Už zkouším Vaše doporučené trasy:)
    Zdraví Petr Hýl
    PS: K Francouzské – je nutné po ní (jejím směrem) jet, pokud nechci jet přes kopec po Merhautově, kde je navíc provoz jako hrom (jinak nejbližší Bratislavská je jednosměná opačným směrem). Ale její nevýhoda je, že je relativně dlouhá a úzká, auta vás nepředjedou. Proto jedu do půlky po chodníku, až pak z kopce po cestě 🙂

  • Petr Hýl napsal:

    Dobrý den, mám dotaz na chybějící symboly v legendě. Rád bych věděl, co znamenají např. tmavě modré přerušované čáry. Také bledě modré čáry se žlutými šipkami mi nejsou jasné – odhaduji jednosměrky, ale v legendě taková značka není. Také nerozumím tomu, co znamená číslování doporučených tras (např. Francouzská ul. mi přijde k jízdě na kole naprosto nevhodná, jezdím tudy denně, ale po chodníku) a jak souvisejí doporučené trasy s místními a regionálními stezkami (tučný popis je jen u světlemodrých, v mapě jsou čísla i u tmavě modrých tras). Možná je k pochopení nutno prostudovat nějaké jiné odkazy, ale myslím, že značky by měla objasnit legenda. Jinak mě Vaše stránky velmi potěšily a rád bych Vám tímto také vyjádřil poděkování za jejich provoz, odteď budu jejich pravidelným návštěvníkem.
    Petr Hýl

    • Dan Bárta napsal:

      Dobrý den, díky za připomínky, jsou pro nás důležité.
      Hlavním problémem je, že nyní dochází k překreslování mapy podle nové legendy. Mapa není ještě celá aktualizována v podrobném zobrazení a zůstávají tam přerušované modré čáry ze zastaralého grafického schématu. To bude trvat nejméně týden, protože využíváme služeb celosvětové mapy OpenCycleMap.
      Legendu jsem doplnil o jednosměrky a zlepšil popis tras, snad je to nyní přehlednější. Číslování tras je jen z důvodu naší orientace na mapě a nemá jiný význam. Ještě nám také zbývá provést drobné změny trasování v některých částech.
      Co se Francouzské ulice týče, tak pokud bude možnost vést trasu jinudy, nebo se více lidí shodne na zbytečném nebezpečí, trasu upravíme nebo odstraníme.
      Z výše uvedených důvodů jsme mapu také ještě oficiálně neprezentovali, ikdyž už je dostupná na našich stránkách. Věřím, že během února bude mapa již doladěna a snese reklamu.

Napište komentář