Skip to main content

národní cyklotrasy KČT č. 1, 4 a 5

doporučené trasy X101-X162(mimo město regionální cyklotrasy)

oficiální městské cyklotrasy B10-B17

způsob značení jednosměrných tras

cyklopruh na silnici, v jednosměrce nebo po obou stranách

cyklostezka na chodníku nebo vedená samostatně

ulice s názvem; kostel

podružná komunikace

lesní a polní cesty

pěší zóna

chodníky, pěšiny

silnice I., II., III. třídy

křížení pozemní komunikace

přejezd pro cyklisty

cykloobchod/opravna

místní cyklostojany nebo rozsáhlé stojany pro jízdní kola s uvedenou kapacitou

veřejné záchody

kavárna/čajovna, hospoda

jednosměrka

auto-jednosměrka pro cyklisty obousměrná

Dálnice
Hlavní silnice
Hlavní silnice
Hlavní silnice
Hlavní silnice
Lesní a polní cesta
Koňská stezka
Cyklostezka
Pěší cesta
Železnice
Železnice
Metro
Rychlodráha a tramvaj
Lanovka a sedačková lanovka
Vzletová a přistávací dráha a pojezdová dráha
Letištní odbavovací plocha a terminál
Administrativní hranice
Les
Les
Golfové hřiště
Park
Obytná oblast
Pastvina a louka
Nákupní oblast
Průmyslová oblast
Kancelářská oblast
Vřesoviště
Jezero a nádrž
Farma
Zbořeniště
Hřbitov
Zahrádkářská kolonie
Sportovní hřiště
Sportovní centrum
Přírodní rezervace
Vojenský prostor
Škola a univerzita
Významná budova
Nádraží
Vrchol a hora
Čárkované obrysy = tunel
Černé obrysy = most
Soukromý pozemek
Průjezd zakázán
Cesta ve výstavbě
Dálnice
Dálnice
Významná silnice
Významná silnice
Silnice první třídy
Silnice první třídy
Silnice druhé třídy
Silnice druhé třídy
Lesní a polní cesta
Cyklostezka
Národní cyklotrasa
Národní cyklotrasa
Regionální cyklotrasa
Regionální cyklotrasa
Místní cyklotrasa
Místní cyklotrasa
Pěší cesta
Železnice
Železnice
Les
Pastvina a louka
Jezero a nádrž
Cykloobchod
Parkoviště pro kola
Záchody

Tato mapa ukazuje, kudy vedou v terénu značené trasy, cyklostezky, cyklopruhy a kde jsou stojany a obchody s vybavením. Navíc zde také najdete tzv. doporučené trasy, které prověřili cyklisté v praxi svou každodenní jízdou ve městě v našem projektu “Kudy jezdíš?“. Toho se může chytit hlavně ten, kdo s kolem ve městě začíná a netroufá si na hlavní ulice se silným provozem aut. Při pravidelném ježdění je samozřejmě na každém z nás, aby si našel svou vlastní originální trasu, vždy existují alternativy. Doporučené trasy samozřejmě nejsou bez vad: jsou často jednosměrné, někdy komplikované, nebývají nejkratší, někdy z nezbytnosti vedou přes přechod, podchod, po pěšině nebo chodníku atd. Proto při jejich používání buďte laskaví a ohleduplní. Doufáme, že jak se bude město stávat přívětivějším pro cyklodopravu a bude pokrýváno cyklopruhy, cyklostezkami atd., ztratí v budoucnu tyto doporučené trasy svůj význam.

Tato mapa je vlastně příspěvkem do diskuze o tom, jak chceme ve městě žít, jak se jím pohybovat a jak k tomu může přispět každý z nás. Mapu s obdobným obsahem (viz dole na stránce k cyklodopravě na webu města) dalo vytisknout město za peníze EU a je k dispozici od května 2011 v Informačním centru (ul. Radnická), Urban centru (ul. Mečová) a v dopravním kiosku (ul. Joštova). Připomínky k mapě můžete vznášet v komentářích níže.

Nejste si jistí nalezenou cestou, nerozumíte mapám, nejste zdejší?

Zeptejte se v diskuzi níže a my vám do týdne poradíme jak se nejlépe pohybovat po městě z místa A do místa B.

213 Comments

  • Tomáš napsal:

    Dobrý den,
    chtěl bych Vás poprosit o radu při hledání bezpečné trasy při ježdění do práce. Cesta je: Žabovřesky, Přívrat, zast. 34, 36 — Židenice, zast. 9 Buzkova. Mám tu kolo pár dní, ale uplně si nejsem jistý poměrně bezpečnou cestou. Trochu hůř vidím a tak je pro mě bezpečná cesta velmi důležitá. Myslíte si, že se něco dá vymyslet? Díky moc 🙂

  • Petra napsal:

    Dobrý den,
    nejsem z Brna, neznám brněnské ulice, ale ráda bych jezdila po městě na kole – do práce a zase z práce: Mendlovo náměstí -> IBC (Příkop).
    Bydlím na Mendlově náměstí, zkusila jsem tedy jet přes Pekařskou, Šilingrovo náměstí, dolů po Starobrněnské, kolem Zelného trhu, přes Orlí a dále pak Novobranskou, přes Sukovu, Dvořákovu, Za Divadlem až k lávce do IBC.
    Občas se na mě dívali, jako bych se zbláznila a co tam vůbec dělám. Jela jsem blbě?
    Znáte-li vhodnější trasu nebo pokud víte o nějakých nástrahách na té zmiňované, budu ráda, když napíšete.
    Děkuji!

    • Dan Bárta napsal:

      Dobrý den,
      zvolená trasa je určitě možná a moc lepších asi nevymyslíme. Možná stojí za zkoušku Mendlák-U Všech svatých-U Putny-Václavská-Hybešova-Nádražní-Za Divadlem-IBC, je to víc po rovině, viz: https://mapy.cz/s/2ybpf
      zdravím

  • Vladan napsal:

    Co se stalo s mapou? Kdo zvolil takovýto podklad bez cyklostezek?

    • Dan Bárta napsal:

      Díky za report. Chyba je třetí straně zpracovatele pluginu CMS, oprava provedena lokálně.

  • Petr napsal:

    Zdravím,
    já čerpám cyklotrasy odsud: https://www.cestujnakole.cz/cyklotrasy
    Pokud jsem nějakou trasu v regionu nenašel, stačilo jim napsat a většinou do pár dní doplnili.

  • Onďas napsal:

    Zdravím,
    máte prosím nějakou informaci, zda je v plánu vybudování cykloztezky Slatina – Líšeň a Slatina – Tuřany ?

    • Dan Bárta napsal:

      Dobrý den, o plánech na cyklostezky ze Slatiny na sever a na jih nic nevíme. Pouze se připravují cyklopruhy Olomoucká do Černovic a to ještě ne v úplně celé délce.

    • Aleš Stuchlík napsal:

      MČ Tuřany má v příštím roce v plánu nechat zpracovat na studii na cyklostezku z Tuřan na Slatinu.
      O cyklostezce mezi Slatinou a Líšní se uvažuje v souvislosti s obnovou tramvajové tratě do staré Líšně.
      Každopádně obě dvě cyklostezky mají před sebou ještě hodně zdlouhavou „papírovou“ přípravu a výkupy pozemků 🙁

  • Luďa napsal:

    Zdaravím
    Můžete mě doporučit nějakou trasu v brně a okolí aby byla pro silničku
    Prostě menší provoz ,solidní povrch žádné koleje pro tramvaje
    díky moc

    • Slavik napsal:

      Babicka – Bilovice nad Svitavou – Adamov – U Noveho hradu.
      Jezdm tou trasou nekolikrat za tyden.

    • Jan Kos napsal:

      Dá se třeba taky od soutoku Svratky a Svitavy (i k němu jde dojet na silničce po cyklostezce, ale je tu větší hustota bruslařů, chodců i cyklistů), dál pak Rajhradice, Opatovice, Blučina, Židlochovice, Unkovice nebo Velké Němčice, případně ještě dál na jih.
      https://mapy.cz/s/15iE4

  • michal napsal:

    Dobry den,
    Rad bych Vas poprosil o radu alebo informaci ze ci v Brne funguje nejaky cyklo chat.
    Dekuju

  • Ondra napsal:

    Ahoj, dokázali byste mi poradit trasu z Vinohrad do Technologického parku (respektive ulice Podnikatelská)? Samozřejmě budu rád za co nejméně rušných silnic. Děkuju.

  • Lenka napsal:

    Ahoj,
    kde se dají připomínkovat mapové podklady? Například ulice Stará je jednosměrná, ale na mapě je uvedena jednosměrnost opačně.
    Teď je to zatím bezpředmětné,protože se bude kopat na Francouzské a tudíž Stará bude obousměrná. Jde mi jen o to, kdo sbírá připomínky.
    Díky

  • Jirka napsal:

    Dobrý den,
    lze přispívat do této cyklomapy svými trasami a pokud ano lze k tomu (krom aplikace CycleStreets journey planner) využívat i aplikaci UrbanCyclers?

  • Markéta napsal:

    Dobrý den,
    Poradíte mi prosím, jak se dá dostat z Zidenic do Reckovic na kole? Chtěla bych se co nejvíce vyhnout silnicim.
    Dekuji

  • Klaudia napsal:

    Zdravim, chcela by som sa opytat ako sa dostanem z ulice Veveří na tu ciklostesku co vedie az do olympie chcela by som ist bruslit no nevim odkial je to mozne vďaka 🙂

  • Jan napsal:

    zdar, koukám tady po stránkách i mapách a mám dotaz, lze teď někde v Brně poblíž centra nechat přes den bezpečně kolo?

  • Sarka napsal:

    Dobrý den, zítra chci jako úplný začátečník vyrazit na kole do práce. Trasa z Masarykove čtvrti do Horních Heršpic. Chci se pokud možno úplně vyhnout provozu na silnicích, nebo po nich jet minimálně. Děkuji za radu.

  • Anna Jandorová napsal:

    Dobrý den,
    dnes (18.5.) ráno jsem narazila v Komárově na uzavřenou cyklostezku. Musela jsem se prokličkovat jednosměrkami na Dornych. Můžete mi někdo sdělit, kde bych našla informace o této stavběú opravě. Jak dlouho potrvá a kudy nejlépe ji objíždět?
    děkuji

  • Katka napsal:

    Doporučíte nějakou trasu vhodnou pro koloběžící rodinku? 🙂 (ideálně na odpoledne, takže tak max 20km, převážně z kopce).
    Lesy nevadí, máme sice silniční kolobky, ale lesní pěšiny zvládají v pohodě (http://bit.ly/1NS07Hl)
    Díky

  • radek napsal:

    prosim jak se dostanu na kole nejkratsi cestou Halasoveho namesti do Bosonoh-prazska?

  • martin napsal:

    Dobrý den, nováček v Brně potřebuje poradit jak nejlépe na kole z Dřevařské do Zetoru (Trnkova). Koukám do map a zda se mi že to není easy .-) diky moc. Martin

  • Michaela Brašková napsal:

    Dobrý deň.
    Rozmýšlam, že začnem chodiť do práce na korčuliach a chcela som sa spýtať či je nejaká trasa ktorou by som sa mohla dostať z Kartouzskej až na Černovickú terasu, poprípade sa pripojiť v polke cesty (napr. od hlaváku atď).
    Ďakujem za odpoveď

    • Evelina napsal:

      Dobrý den,
      také přemýšlím, jak se dostat ze středu Brna (okolí Lužánek) do průmyslové zóny Černovická terasa. Reálná se mi zdá kombinace koloběžka+MHD (od Hlavního nádraží po Řípská 31,76). Máte někdo zkušenosti? Napadá Vás jiná varianta?

    • Evelina napsal:

      Děkuji za odkaz. Máte pravdu, na koloběžku je to dost daleko – proto se snažím vymyslet kombinaci s MHD. Jde o to, že ráno budu dávat ještě děti do školek – mladší popovezu na kolobce nebo pojede na First biku, starší pojede taky na koloběžce. Když budeme na koloběžkách, tak ještě můžeme jet po chodnících. Pokud bychom byli na kole, museli bychom jet po silnici a to si s prckama netroufnu…

  • Lenka napsal:

    Zdravím, potřebovala bych poradit nějakou cyklostezku, která je vhodná i pro inline brusle. Nejlépe v okolí Králova Pole a Řečkovic.

  • Jaks napsal:

    Cetl jsem v mfdnes, ze se ma vic zpristupnit centrum pro kolisty. Uz se s tim zacalo?

    • Dan Bárta napsal:

      Ano pracuje se na tom, předpokládaná změna značek bude snad na konci března: tj. otevření pěší zóny, další obousměrky.

  • Petr napsal:

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, jestli existuje i offline verze těchto map do mobilu?

  • Honza napsal:

    Zdravím,
    přivezl jsem si do Brna kolo s tím, že ve volných chvílích budu jezdit. Jelikož to tady v tomhle ohledu moc neznám, tak se chci zeptat, zda jsou tu místa nejlépe s přírodním povrchem, kde by se dalo jezdit. Asfaltové cyklostezky ani tak nehledám, spíš něco s terénem, kde si v klidu zajezdím a vyčístím hlavu.
    Díky za odpověď

  • Tomáš napsal:

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda se neplánuje nějaká cyklostezka Mariánským údolím? Začátek směrem z Brna je značený i jako trasa pro vozíčkáře, ale je škoda, že v některých usecích za koupalištěm Říčky a následně potom za Kaprálovým mlýnem je cesta téměř nesjízdná. Alespoň makadamovou stezku jako je např. Klajdovka – Ochoz by jistě spousta lidí uvítala.
    Cyklodopravě zdar!

    • Bříza napsal:

      Jenom to ne! Žádný makadan, asfalt. Na území města jo, ale mimo, ještě v tak krásných lokalitách, to už by bylo moc. Stačí, že se tak zrasovala Šumava a některý pěkný cesty v okolí Brna.

  • Petr Horák napsal:

    Zdravím,
    včera jsem jel na trase Bystrc – Žabovřesky a na úseku vozovna Komín – Stránského mě zastavila MP že od nového roku se už tam nesmí jezdit.
    Je to pravda? Kde mohu najít aktuální informace ohledně toto trasy.
    Díky.

  • nasranej napsal:

    já žasnu… takže když si vezmu kolo místo auta, abych neotrávil všechny kolem smradem z výfuku, tak na mě fízli budou pořádat hony a dávat mi za to pokuty? To je absurdistán..Nemám slov.. To je stejnej unikát jako zpoplatnit dálnicu přes Brno, aby všichni jezdili přes město.. Tu verbež na magistrátu patří nakopat do pr.. To je samej debil nebo blbeček..

    • Mikoláš Jurda napsal:

      To je normální. MP na Brně jih hlídá široké jednosměrky (např. Lužná), ve kterých projede jedno auto za půl hodiny, jestli jimi náhodou neprojede cyklista v protisměru. Protože jim jde určitě o prevenci, tak jsou vždy pro jistotu schovaní za sloupkem… Jasně, mají na to právo a v jednosměrce se jezdit nemá, souhlasím. Člověk by jen čekal, že mají jiné priority. Zřejmě je všechno ostatní v cajku.

  • Kateřina Malá napsal:

    Dobrý den, potřebovala bych poradit s trasou Lužánky-Lidická až k Vaňkovce. Můžete mi něco doporučit? Je to přece jen rušné centrum, ale opravdu se mi nevyplatí finančně si pořizovat šalinkartu a pěšky je to zase víc dál než blíž. Děkuji

    • Dan Bárta napsal:

      Dobrý den,
      k Vaňkovce je to trochu za ucho viz mapa1 nebo přes pěší zónu legálně do 9hod a po 17hodmapa2, zpátky mapa3 už snad jednodušší nebo opět přes pěší zónu. Přeji dobrou cestu.

  • Reza napsal:

    Dnes opět, stejně jako před týdnem, zátah (prý si tam chodci stěžuji!) u Ustředního hřbitova. Pokutováno.
    Tedy toto je pro mne z domu jediný bezpečný úsek (z černých polí) do kanceláře (Bohunická). pořád si myslím, že jsem menší riziko pro chodce než jsem jako řidič na silnici pro cyklisty. Ovšem jízdy do práce se mi finančně a nervově velmi nevyplatí 🙁

    • Dan Bárta napsal:

      Dobrý den,
      je nám líto stavu Vídeňské, kde neexistuje žádná jiná varianta jízdy než skorodálnice nebo chodník. Podle schváleného strategického dokumentu Generel cyklistické dopravy [1] má být od Svratky po hlavní vstup do Ústředního hřbitova cyklopruh a dále po Bohunickou cyklostezka do roku 2015 [2]. Zatím vzniklo jen ořezané torzo trasy mezi Svratkou a Celní a to přesto, že město není sto vyčerpat vyhrazené peníze na tato opatření[3].
      S požadavkem na uspíšení provedení tohoto opatření z Cyklogenerelu je určitě důležité se obrátit na odpovědného úředníka – vedoucího Odboru dopravy Vladimíra Bielka a zároveň na jeho politického náměstka Roberta Kotziana: bielko.vladimir@brno.cz kotzian.robert@brno.cz
      V případě, že nedostanete odpověď, využijte zákon 106/1999 a e-mail: posta@brno.cz
      Budeme rádi, když nám dáte vědět o reakci zodpovědných za současný stav.
      [1] https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-technicky/odbor-dopravy/oddeleni-koncepce-dopravy/generel-cyklisticke-dopravy-na-uzemi-mesta-brna/
      [2] https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OD/dokumenty_OKD/generel_cyklo/_00_06_pruvodni_etapizace.pdf#page=3
      [3] http://www.brnonakole.cz/vysvedceni-mestu-posledni-4-roky-cerven-2014/
      [4] http://www.brnonakole.cz/zmeny-v-ulicich-cervenec-2014/

      • Reza napsal:

        Dobré ráno cyklistům, magistrát města Brna nespí! Níže cituji odpověd, kterou jsem dostala od Ing. Bielka…
        Vážená paní Fofoňková,
        obrátila jste se na mne s podnětem na legalizaci pohybu cyklistů na komunikaci, která je v současnosti chodníkem pro pěší a to v úseku od křížení ulic Vídeňská x Renneská až po křižovatku Vídeňská x Bohunická. Jedná se o cyklotrasu doporučenou pod označením X108 v celkové délce asi 1550 metrů. Z průzkumu cyklistické dopravy jsme si zjistili, že tuto trasu v roce 2012 využívalo 200 až 230 cyklistů v pracovním dnu. V návaznosti na dopravní význam této cykloradiály jsme Váš podnět zařadili do nejbližšího jednání pracovní skupiny, která má za úkol postupně naplňovat cykloopatření pro podporu cyklistické dopravy. Základním zadáním pro tuto pracovní skupinu je Generel cyklistické dopravy ve městě Brně. A právě generel cyklistické dopravy předpokládá v tomto úseku ulice Vídeňské nejprve oboustranné vyhrazené cyklopruhy v hlavním dopravním prostoru (od křížení s ulicí Renneskou až po hlavní vchod do Ústředního hřbitova) a dále společnou stezku pro pěší a cyklisty (od hlavního vchodu do ÚH až po ulici Bohunickou). Smíšený provoz na stezkách pro pěší a cyklisty je možné povolit bez omezení do 100 chodců za hodinu na každý metr šířky profilu. Nejmenší přípustná šířka stezky bez přiléhající souvislé zástavby je podle ČSN 3,00 metru. Tato podmínka není v předmětném úseku dodržena. Vaše tvrzení, že všechny normové podmínky pro zřízení stezky se smíšeným provozem není zcela přesné.
        Projednání smíšeného provozu chodců a cyklistů nebyly v minulosti odsouhlaseny Policií ČR a rovněž Odbor dopravy MMB je povinen dodržovat parametry vyplývající z ČSN.
        Přesto odbor dopravy MMB na jednání pracovní skupiny zadá ÚDI Brněnských komunikací a.s. prověření všech technických problémů, souvisejících s realizací opatření pro cyklisty v daném úseku.
        S pozdravem
        Ing. Vladimír Bielko
        vedoucí odboru dopravy

        • Bříza napsal:

          Tak v tomto se fakt nějak ztrácím.

          • Réza napsal:

            Já taky! 😀
            nicméně mě situace v Brně nesmírně štve , nicméně občas mě to dostane tak ,že se musím smát… přístup úředníků zde je prostě směšný… znám důvěrně cyklistickou infrastrukturu nejen v Holandsku a Kodani což je známé všem.. ale V Polském Trojměstě jak se říká aglomeraci Gdansk – Sopot – Ggynia…. zde se na kole dostanete úplně všude, at pomyslíte na jakoukolik ulici, můžete jet městem, podél moře, od moře do města, v historickém centru Gdansku cyklistům vjezd povolen! Před nákupními centry stojany na kola… vše (vy)budováno v průběhu posledních 6 let, vše za podpory EU – a pozor neustále staví další cyklostezky !
            Takže my nezaostáváme jen za západem…. aneb Brno město pro život v autě!
            Ale nevěším hlavu, věřím se za pár let budeme Polsku blíže

        • Dan Bárta napsal:

          Díky za to, je to důležité, aby úřad slyšel i druhou stranu. Škoda, že Bielko necituje hned další větu bodu 10.4.3.6 z ČSN: „Při intenzitě ≤ 50 cyklistů/h a 100 chodců/h se šířka stezky může snížit na 2,00 m, ve stísněných poměrech na 1,75 m (viz obrázek 61). V odůvodněných případech (stezka v území nezastavitelném) lze připustit i menší šířku, nejméně základní šířku pruhu 1,00 m při intenzitách ≤ 20 cyklistů/h a 50 chodců/h v obou směrech (viz obrázek 64), pokud je možné v dohledové vzdálenosti vzájemné vyhnutí cyklistů a cyklistů a chodců.“
          http://www.unmz.cz/files/normalizace/%C4%8CSN%2073%206110/74506.pdf#page=86
          Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

  • Martin napsal:

    Dobrý den,
    dnes jsem byl cestou do práce u Ústředního hřbitova (Jihlavská X Vídeňská) zastaven městskou policií. Tvrdili, že jedu po chodníku a můžu tak dostat pokutu až 2000 Kč. Bylo to poprvé tak se to vyřešilo domluvou.
    Jel jsem po trase označené jako X108, v OSM je popis „neoficiální doporučená trasa“ a jako autor BrnoNaKole. Cyklistů tam běžně potkávám docela dost.
    Předpokládám, že mě policisté varovali správně a opravdu tam podle zákona nemám na kole co dělat. Jak byste tento problém řešili? V podstatě mi jde o to dostat se na kole z oblasti, kde je ulice Celní na Bohunickou a dál překročit D1 (což se asi taky po X108 podél tramvaje nesmí). Chodník je prakticky v celé délce široký dost, aby se tam slušní cyklisté a chodci neomezovali.
    Díky

    • Březina Jiří napsal:

      Zdravím, taky občas využiji tento chodník, ale zatím bez asistence Policie. Když mě naposledy zastavili na chodníku, tak jsem se slušně omluvil a sdělil, že nevím jak dle zákona (o provozu….., silniční zák., stavební zák. atd.) má vypadat takový chodník. Načež mi ten „chytřejší“ řekl: …..výškově, nebo jiným způsobem oddělen od komunikace…..“. Upozornil jsem, že toto je ze zákona již drahnou dobu vyňato, načež ten rozumější mě pustil s upozorněním, ať dávám pozor na chodce.

    • Dan Bárta napsal:

      Dobrý den,
      ano, trasa X108 je po chodnících, i podél tramvaje na mostě D1 je legální chodník. Alternativní trasa ke X108 neexistuje.
      Nicméně v úseku ulice Vídeňské Renneská-Bohunická splňuje chodník normové parametry pro smíšenou stezku, nebo minimálně umožňuje legalizaci vjezdu (viz foto Praha, Pardubice):
      http://mapa.prahounakole.cz/media/photo/imag0676.jpg
      http://d.websupport.sk/brnonakole.cz/wp-content/gallery/pardubice_na_kole/IMG_4043m.JPG
      S požadavkem se obraťte na vedoucího Odboru dopravy města Brna, jemuž tato problematika přísluší (a dejte nám vědět o reakci):
      bielko.vladimir@brno.cz

      • Martin napsal:

        Díky oběma za reakci,
        zkusím poslat požadavek a dám vědět.
        Zjistit co je vlastně chodník je pro laika fakt docela problém. Máte nějakou jasnou definici? Zjistil jsem akorát to, že se to dá ověřit oklikou přes katastr, ale nevím, jakou to má váhu z pohledu silničních pravidel.

        • Dan Bárta napsal:

          Chodník je v místech styku se silnicí oddělen obrubníkem (i sklopeným nebo zapuštěným). Jednoznačné rozdělení ploch je popsáno pasportem komunikací na základě rozhodnutí Silničního správního úřadu, který plochy kategorizuje dle http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13#p6 .

          • Bříza napsal:

            Nejsem si úplně jist, jestli je pasport komunikací zákonem. Občan ČR má znát zákony, ale o souvysejících vyhláškách a různých rozhodnutích správních org. v Listině zákl. práv a svobod nic není. Ale to je asi nevhodný používat při komunikaci s policisty, příp. strážníky. Účastník provozu je povinnen se řídit ustanoveními Zákona o silničním provozu a tam se o chodníku mluví v souvislosti, kdo jej může užívat. A zrovna chodník na ul. Vídeňská v několika místech plynule navazuje na vozovku bez jakéhokoliv rozdělení (z park. u ÚH do podchodu; pod mostem z ul.Renneská tř.). A to je potom problém při řešení s policií.

  • Ondřej napsal:

    Zdravím,
    chtěl bych se dostat na kole z bystrce do králova pole k vlakovému nádraží. Existuje nějaká vhodná cestička?
    Děkuji za pomoc. 🙂

Leave a Reply to Bříza Cancel Reply